tisdag 31 mars 2009

Härlig fartlek

Jag sitter här i TV-soffan och väntar på att sista tvätten ska bli klar. Har hunnit med en hel del ikväll. Större delen gick åt till att sitta i telefonmöte med Biscaya-gruppen för att planera inför sommarens seglingar.

Innan mötet började så hann jag med dagens träningspass. Det stod fartlek på programmet, vilket innebar uppvärmning, följt av 6 km med olika hastigheter och sen nedvarvning. Solen sken och våren låg i luften. Det var riktigt skönt att komma ut efter att ha suttit instängd på kontoret hela dagen. Jag sprang en härlig sträcka utmed Stångån ända ut till min jolle på LJS vid Roxens strand.

Det var roligt att hitta olika märken i naturen för att utgöra start och mål för fartökningarna. Jag använde även tid för vissa längre intervaller där jag inte hade koll på hur vägen skulle se ut. Det flöt på rätt bra, men jag hade lite känningar i vaderna. Framförallt dem snabba korta bitarna var riktigt roliga och kändes bra.

Nu medan jag skrivit inlägget så har jag och L passat på att göra våra pushups också. Det blev en liten förbättring med 47 stycken på sista omgången. Det går åt rätt håll men kommer jag nå 100?

Nu är det dags att tömma sista maskinerna med tvätt.

------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Uppvärmning:2 km5:15 min/km73%
Fartlek:6 km5:12 min/km80%
Nedvarvning:3 km5:44 min/km78%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar