onsdag 1 april 2009

Bosses och sega ben

Idag var en underbar vårdag i Linköping. Det var värt att uppmärksamma, och i Linkan gör man det genom att äta hemgjord glass på Bosses. Det var visst flera som kommit på den idéen, för glasserna var nästan slut. Vi tog en kula av det som fanns kvar, Polka, Lakrits, Choklad och Himmelsk pecan. Det var inte dem smaker som jag annars valt vilket var lite roligt. Dem var alla goda, så nästa gång så tror jag att jag ska ta minst en oprövad smak. Hur ska man annars veta att man vet vad som är godast?

På vägen hem blev det en liten spontan shoppingtur. Först hämtade jag ut ett paket på posten med tröjor, som jag tryckt på Spreadshirt med Biscayas tryck, för att se om dem duger till att ha som deltagartröjor. Tröjorna såg bra ut, så det får bli där vi kör i år. Sen köptes det en skjorta och två par boxer shorts. Trevligt!

En av dem nyinköpta boxer shortsen

När vi kom hem hjälpte jag L att komma igång med middagen, Tacopaj =), innan hon lät mig komma undan för dagens träningspass.

Matlådor packade med tacopaj!

Det stod 8 km medelhård distans med efterföljande löpskolning och korta sprintar. Jag tog den vanliga rundan kring Stångån. Det var riktigt fint i kvällssolen, och jag mötte folk som var på väg hemåt efter att ha haft picknick. Trots allt detta fina så kändes det tungt i benen och jag fick bita ihop och bara pressa vidare. Jag hade känningar i vaderna idag med men jag hoppas att det ska gå över nu under kommande vilodag. Det har varit ganska tufft nu sen jag gjorde come back efter förkylningen, så det är kanske inte så konstigt att jag känner mig tung, men jag hoppas att det släpper snart.

------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Medelhård distans:8 km5:17 min/km79%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar