söndag 5 april 2009

Skön helg snart slut

Det har varit ännu en härlig helg med lite av varje. Jag lyckades beta av alla kilometer som stod på schemat.

I fredags blev det 5 km på ett löpband på Campushallen med efterföljande gympass. Styrketräningen blev dock lite spontan och jag körde de övningar som jag hade lust till. Så det gav kanske inte optimalt resultat, men det var skoj att lyfta lite skrot igen.

Lördagen börjades med shopping i stan. L prövade halva H&M och jag agerade storleksbytare, men det var bara roligt. Hon hittade en hel del fina grejer, men vi måste ju spara lite av budgeten till Mallis dit vi åker på torsdag!!

Träningspasset hade jag som sagt bestämt mig för att ta ute vid Bergs slussar. Det var en helt fantastisk dag, solen sken och det var riktigt varmt och skönt. Trots det så var det knappt några människor ute i Berg, men det var iofs skönt att inte behöva trängas i spåret. Det blev 16 km längs kanalen, vilket betydde 8 km bortåt följt av samma 8 km tillbaka igen. Efter 50 minuter skulle jag lägga in 15 minuters farthöjning. Jag trodde att det skulle bli riktigt tungt, men det gick faktiskt rätt bra. Framförallt så blev dem återstående kilometrarna snabbare än jag tänkt. Sammantaget kan jag säga att hela långpasset flöt på bättre än jag trott.

Innan passet ute vid slussarna i Berg (jag har t-shirt på mig...)

Söndagen fick en lugn start innan jag gav mig ut på mina 8 km i lugnt tempo. Benen kändes ganska tunga, men det var inte förrän efter 6 km som det kom en extra tung period som jag fick kämpa mig igenom.

Efter träningen fixade jag och L ihop en födelsedagspresent, som bestod av ett litet påskpysselkit, till en kompis som skulle ha födelsedagsfika. Det bjöds på tårta, kakor, kaffe, te och saft. Dessutom var det en hel del roliga människor där som ja inte sett på ett bra tag, så fikat hade allt som behövs för en lyckad fölsefika =)

Det var tänkt att det skulle bli pizza till middag, men vi hade inte allt hemma, så det fick bli pasta carbonara vilket inte var så dumt det heller. Medan spagettin kokade och baconet stektes, så passade vi på att köra dagens pushups. Det gick bra för oss båda med nya max rekord! Jag fick ihop hela 50 stycken, så nu är jag halvvägs till 100.... men det känns längre än så...

-----------------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Fredag:5 km5:45 min/km
Lördag del1:9 km5:28 min/km78%
Lördag del2:3 km4:52 min/km83%
Lördag del3:4 km5:22 min/km81%
Söndag:8 km5:23 min/km77%

1 kommentar: