tisdag 7 april 2009

Snabb långintervall

Ikväll stod det långintervaller på schemat. Jag var inte särskilt taggad, men som vanligt när man väl tagit sig ut så är det rätt skönt. Jag var väldigt stel till att börja med, vilket säkert berodde på helgens två pass. Som tur var så släppte det efter hand och det flöt på rätt bra till slut. Jag blev väldigt förvånad över hur fort första intervallen gick. Jag antar att medvinden gjorde att det blev lite lättare och snabbare, men ändå. 3:55 min/km är mycket snabbare än jag trodde att jag kunde hålla. Roligt! Dessutom så gick pulsen ner fort och var nere runt 59% som lägst i vilopauserna och då promenerade jag ändå mellan intervallen.

Träningen gick allmänt snabbt, och var rolig. Den här veckan ska vara lätt stod det i schemat, men lätt vet jag inte om det är med dagens långintervaller och lördagens 17km pass bl.a. Det är klart att det är ju lättare än förra veckan, fast tyngre än hur jag tränade innan jag hoppade på det här schemat... Men ska man bli bättre så får man ju satsa!

Boken om att bli ekonomiskt oberoende heter "Your Money or Your Life: 9 Steps to Transforming Your Relationship with Money and Achieving Financial Independence". Jag fick den rekomenderad av en kompis. Jag tänkte läsa den nu när jag är ska till Mallis, får väl skriva recension när jag kommer tillbaka.

-----------------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Uppvärmning:3 km5:18 min/km75%
Intervall 1:1 km3:56 min/km84%
Vila 1:

70%
Intervall 2:1 km4:16 min/km84%
Vila 2:

69%
Intervall 3:1 km4:31 min/km82%
Vila 3:

69%
Intervall 4:1 km4:30 min/km82%
Vila 4:

70%
Intervall 5:1 km4:25 min/km83%
Vila 5:

70%
Nedvarvning:1,2 km5:51 min/km76%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar