måndag 6 april 2009

Pizza!!

Idag var det tomt i träningskalendern, så för att kompensera för det blev det pizza till middag. Halvt hemlagad pizza. Jag fick ett bra tips av en gammal studiekompis om att man kan köpa pizzadeg hos sin lokala pizzeria. Så jag tänkte att det måste jag testa, för jag orkade inte vänta på att degen skulle jäsa och sånt. Pizzabagaren var sjukt snäll och när jag frågade hur mycket han ville ha för degen svarade han "Du får välja kompis!". Jag bjöd 10 kr/bit, vilket måste varit ett bra pris, för han gav mig sen en gratis kurs i hur man bakar ut en pizzadeg. Mitt resultat var väl hyfsat, men med lite träning så ska det nog arta sig. Pizzorna blev iaf väldigt goda, så jag lär komma tillbaka och köpa fler degklumpar .

Två av pizzabitarna jag satte i mig ikväll

Idag har jag äntligen fått mina böcker som jag beställde för typ 2 veckor sedan. En del ska nog få följa med till Mallis, medan andra snällt får vänta hemma. Det var en salig blandning, men bl.a. två fotoböcker, Paolo Robertos träningsbok och en bok om hur man blir ekonomiskt oberoende. Ska bli härligt att sätta tänderna, eller ögonen, i.

Snart är jag lika vältränad som Paolo

2 kommentarer:

  1. Den där utmaningen är ju lite sjukt jobbig kan man säga, puh! Orkade knappt mina igår men jag biter mig fast, ty det kan ju bero på allt målande av väggar :o)

    Ha en bra dag!
    //PL

    SvaraRadera
  2. Kul idé det där med att köpa pizzadeg på pizzerian! Jag gjorde också pizza och bjöd på här i helgen. Pizzadeg går rätt snabbt och enkelt att göra själv:
    http://www.recepten.se/recept/pizza.html
    Däremot handlade jag salladen hos lokala pizzerian..
    Vad är det för en bok som gör en ekonomiskt oberoende?
    Ha det fint!
    /Jakob

    SvaraRadera