söndag 29 mars 2009

Golf och snabbdistans

En näst intill perfekt helg har passerat snabbt, men tiden går ju fort närman har roligt. Idag lämnade jag L att plugga för att få slå säsongens första svingar på golfrangen. Fast först förlorade jag timmen som jag sedan länge visste skulle kapas i natt, men på något känns det alltid lika snöpligt när man "blir av" med en timme.

Vi var fyra förväntansfulla golfare (varav en blivande kanske man ska säga), som gav oss av mot Vårdsberg. Det var ganska kallt och rått, men inget som stoppade oss. Svingen var något stel, men kom igång så smått. Provade en drive med oväntat bra resultat, men det fick bli mest höga järnklubor idag. Jag funderar på att ta en lektion innan det bär av till Mallis, så att jag kommer väl förberedd till familjedusterna.

S & J bjöd in på våfflor efter golfandet, och jag lyckades lura med L från böckerna också. Det satt fint och var mycket gott =) Därefter blev det en promenad bort till ett parhus som S&J skulle titta på, men det var rätt mycket som behövde fixas på det så vi får väl se hur det blir. Men en härlig promenad blev det i alla fall i vår solen.

Sen var det dags för dagens löppass. 6 km snabb distanslöpning stod det på schemat. Det var skönt löpväder ute och kroppen kändes bra. Schemat sa 4:50, men jag var lite skeptisk till om jag skulle klara av att hålla den takten, men man måste ju försöka. Jag värmde upp med 2,8 km och sen bar det av. Det flöt på riktigt bra till att börja med. Efter 4 km var det rätt tugnt, men det var bara att bita ihop och köra på. Jag klarade det i alla fall precis till slut. Så det var med ett leende på läpparna som jag joggade ner i en dryg kilometer.

Imorn börjar en ny vecka med nya arbetsuppgifter och nya träningspass.

------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Uppvärmning:2,8 km5:47 min/km76%
Pass:6 km4:50 min/km83%
Nedvarvning:1,4 km6:40 min/km75%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar