tisdag 24 mars 2009

Långa intervaller

Idag var det dags att återuppta löpträningen igen efter det förkylda uppehållet. Jag hade tänkt springa på lunchen, men som tur var blev jag lite sen och beslöt mig för att vänta till efter jobbet. Turen bestod av att jag kunde sitta inne i värmen och titta ut på snöstormen som plötsligt dök upp.

När det väl var dags att ge mig ut, så strålade solen =) Men det var ganska kallt, -2. Det stod 5 x 1 km i 4:45 min/km tempo med 90 s pauser. Pulsen höll sig lägre idag än i söndags, antar att det berodde på bröllopet... Jag trodde att passet skulle bli riktigt tungt, men det flöt på rätt bra. Jag märkte att jag inte har riktigt koll på mitt tempo än, men det kommer kanske.

Däremot har jag träningsverk efter gårdagens armhävningar, men det är ju bara härligt att känna av att man tränat =)

------------------------------------
Tränings resultat:
Uppvärmning 2km 5:23 75%
1. 4:37 82%
2. 4:52 81%
3. 4:54 81%
4. 4:52 82%
5. 4:36 84%
Nedvarvning 1 km 6:12 71%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar