söndag 24 januari 2010

Skön helg!

I fredags fick jag ju till en skön lunchtur på längden, och på kvällen blev jag bjuden på middag och Alfapet hos Jens, med Nina och Anders. Det var väldigt trevligt och gott! Tyvärr så förlorade jag och Jens Alfapet med en poäng efter en hård dust :(
Skrapning av list.
Lördagen bjöd på drygt 2 km morgonsimning innan jag tog tag i dagens uppgift, skrapa lister. Jag och Lojs köpte oss en segelbåt i höstas som vi ska rusta inför säsongen. Det kommer nog att ta en hel del tid i anspråk, men det kommer att vara roligt också. Nu var det alltså lite lister som behövde rustas upp med ny lack, men först måste man göra grundjobbet, som att ta bort gammal lack som släppt, slipa, olja, slipa, lacka, slipa, lacka.... Men förhoppningsvis blir det fint när det är klart.
Glad löpare vid Tannerforsslussar.
Idag stod löpning på programmet. Jag bestämde mig för att köra ett timslångt pass med 80-85% puls. Det var lite kyligt till en början,men när jag väl fått upp temperaturen så var det riktigt skönt. Det blev en gammal sträcka, som jag sprungit en gång innan, längs Stångån ut mot Vimanshäll och Hackefors. Det är en hyfsad runda, förutom rakan utmed Åtvidabergsvägen. Det är inget roligt att springa på raka vägar. Jag vill att det ska hända lite mer än så, men så blir det ju när man springer utmed en 70-väg.
Dagens lunch: rotfruktssoppa, rekommenderas!
Nu väntar lite städning (Lois kommer hem ikväll efter sin konferensresa, och vill nog inte se lägenheten som den ser ut nu...), sen blir det mer skrapa av.

1 kommentar:

  1. Hej Petter. Tack för din utförliga kommentar hos mig. Svarade dig under inlägget. Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera