söndag 10 januari 2010

Dax för ny utmaning

Imorgon drar min senaste utmaning igång. Jag och L ska tävla mot A&N i en Biggest Loser inspirerad tävling. Jag, L och N ska under dem kommande fyra veckorna mäta våran procentuella nedgång varje måndag, medan A (som inte behöver tappa någon vikt) ska försöka få sin överarmsomkrets att öka. Vi får se hur tappat kilo stämmer överens med vunnen centimeter.

Det är bara äran som står på spel vid veckomätningarna, medan det par som totalt förlorat efter fyra veckor får bjuda andra laget på middag. Jag har som mål att tappa c:a 1% per vecka, får se om det går. Jag har iaf lagt upp en ganska ambitiös träningsplan för veckan. Ska bli roligt!

Igår var vi på badhuset och simmade. Det var ett tag sen sist, vilket kändes imorse, men det kommer att bli fler gånger framöver. Det var skönt att vara där tidgit (kl 9) för då slapp man simma i kö. På vägen hem gick vi förbi Designtorget där man bjöds på en nyhet från Loka, krusbär-päron. Den var rätt god. Det roliga var att försöka gissa vilken smaken var, för det var dolt bakom ett klistermärke.


Nu ska det sovas i form inför invägningen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar