tisdag 26 januari 2010

Invägningen och firandet

Först några ord om invägningen igår. Den gick inte så bra som jag hoppats. Det blev -0,5% så den här veckan blir det jag som får laga middag imorn. Förhoppningsvis var det bara ett temporärt bakslag, fast med Norgeresan i helgen så blir det kanske inte så lätt. Våra motståndare har det dock svårare, så det ser lovande ut för totalkampen.
Jag firade med Folke Filbyter efter rundan.

Firandet av löpningens dag gick lite över styr... =) Det blev tyvärr bara jag och Anders som dök upp, så vi körde enligt hans träningsplan istället, vilket innebar 3 km uppvärmning, 6 km intervaller, 2 km nedvarvning. Jag hoppas att ingen letade efter mig... Vi bestämde oss för att köra 3-2-1-1-2-3-2-1-1-2 minuters högintensivt med 1 minuts vila mellan, förutom efter 3:orna då vi gav oss 1,5 minuts vila. Det var riktigt tungt! Men riktigt roligt!
En plot från SportTracks där man tydligt kan se intervallerna, och hur vilofaserna blev långsammare vartefter. (Första intervallen efter uppvärmningen glömde jag ta mellantid.)

Det är så häftigt hur kroppen repar sig under intervaller. Det var många gånger jag kände att det här går inte, men efter en minuts vila var det bara att sätta av igen. Sen hjälpte det att ha Anders rygg att springa efter, tack! =) Det var en härlig känsla att tänka sig att folk lite här och var i Sverige var ute och sprang samtidigt! Hoppas att alla är nöjda med sitt firande!
Efter rundan firade jag med banan och en yoggi!

Nu väntar tvätten på att bli hämtad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar