tisdag 26 januari 2010

Löpningens dag i Linköping

Det har dragits igång en kul grej på träningsbloggar runt om i Sverige, Löpningens dag. Initiativet kommer från Ingmarie som tillsammans med sitt marathonlöparnätverk välkomnar andra löpare att medverka när de firar löpningen idag mellan 1730 och 1900 genom att springa runt Humlegården i Stockholm.

Jag har försökt googla efter något liknande i Linköping, men inte hittat någon som startat något här, så då får väl jag göra det själv. Jag är ju ute i sista minuten, men jag tänkte fira det med en tur längs Stångån enligt kartan nedan. Vi startar klockan 18:00 vid Drottningbron, på "stan-sidan", sedan springer vi utmed ån till första bron och sedan tillbaka på andra sidan. Vi får väl se hur många varv det blir, men jag tänkte hålla på till c:a klockan 19. Det blir ett lugnt tempo och det är bara att hoppa på och av när ni känner för det. Jag kommer att ha reflexväst och svarta Craft kläder. Lämna gärna en kommentar nedan om ni vill hänga på.


Visa Löpningens dag Linköping 2010 på en större karta

Andra ställen som firar Löpningens dag är:
Stockholm, Göteborg, Malmö och Halmstad

Stångån med ljuslyktor från Lions välgörenhets insamling.

3 kommentarer:

  1. Shit Petter, verkar som du har kommit igång ordentligt med träningen! (Blev lite nyfiken på vad alla procentsatser handla om så jag klicka mig vidare) Antar att det är en vasa som hägrar eller? Själv är jag i Tokyo för tillfället och här finns inte många natursköna löprundor... Fast det är fegt av mig att skylla på det, jag har trillat ur tärningsformen och har gjort några halvhjärtade försök att komma igång igen men än så länge har det inte gått.. men lite sugen blir jag när läser din blogg. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Äsch då, jag hade ju kunnat hänga med. Jobbar i Linköping men bor i Norrköping och hade tänkt springa ett varv jag med ikväll... Hoppas du får något sällskap, kör hårt! :)

    SvaraRadera
  3. Rickard: Kul att höra från dig! Jag skickar ett mail =)

    Annika: Hoppas att det gick bra i Norrköping!

    SvaraRadera