onsdag 27 maj 2009

Morgontur

Jag lyckades ta mig upp imorse och springa. Alla goda kakor som bjudits till fikorna (fika i plural...) fungerade bra som motivation. Dessutom så ville jag prova på att springa innan blodomloppet imorgon. Det blev en ganska lugn improviserad tur på typ 5 km skulle jag tro. Jag sprang utefter Mälaren i Sigtuna och sen irrade jag runt och valde väg på måfå. Det blev en helt perfekt tur till slut och när jag började känna att det vore skönt att komma tillbaka och äta frukostbuffé, så dök hotellet oväntat upp i en korsning =)

Nöjd över att ha kommit upp ur sängen, ståendes på bryggan framför hotellet

Efter en dag med korvstoppning av information om kommande produkter, så tog jag tåget in till Centralen där det blev provning av nya joggingskor. Jag har prövat olika modeller på olika ställen, men jag blir inte riktigt klok på vad jag ska välja... Men en övervägande majoritet tycker att jag pronerar lätt, men sen går det isär vad jag bör ha för skor. Ska nog vänta lite till innan jag slår till på ett par nya, för nu är det ju golf som gäller.

Innan jag åkte hem hann jag med en hyfsat spontan middag med mamma, pappa och mellanbror på Jensens BöfHus, mittemot Centralen. God mat, men halvdan service. Dem missade att berätta att coleslawn var slut... men vi slapp att betala för den eftersom vi upptäckte det. Det smakade iaf gott.

Imorgon blir det golfträning och blodomloppet. Siktar på 50 min, får se om kroppen är återställd och om det är massa folk i vägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar