måndag 18 maj 2009

Gbg-varvet

Ja, då var det över. Känns skönt men samtidigt lite tråkigt att ha passerat målet för vårens träning. Det gick helt ok, även om jag inte riktigt nådde mitt mål, fast jag var väldigt nära! Det blev 1:52:50, vilket ger 5:20,9 min/km, så det får jag vara nöjd med. Det kändes som att jag la upp loppet på ett bra sätt, och jag hade en del krafter kvar mot slutet och kunde öka tempot. I starten var det väldigt mycket folk, vilket gjorde att man inte hade något annat val än att följa massans tempo. Bitvis gick det dock att springa sitt eget lopp, även om det för det mesta var trångt.

Pace och medel HR (klockan missbedömde längden på loppet)

Det var skoj med alla människor som stod längs banan och hejade. Jag hade min hejarklack vid Sannegårdshamnen, men fick även några oväntade uppmuntringar från folk som jag inte visste skulle vara där, som L's föräldrar. Fast jag missade även folk som jag trodde att jag skulle se...

Nu funderar jag på att anmäla mig till Stockholms halvmara, men jag vet inte hur den passar in i höstens schema. Vi får se hur det blir, nu ska jag iaf satsa på golfen ett tag, och det behövs...

Oban 2 gick av stapeln i torsdagskväll. Den här gången bjöd jag på både katastrofalt och på ok spel. Jag hade +14 slag efter första nio men räddade upp mig från en katastrof till ett acceptabelt nederlag genom att gå +/-0 andra nio. Men jag kan väl inte påstå att jag är särskilt nöjd med något. Eller, jo förresten, 16:nde hålet, ett par tre, så la jag upp mig 2,2 m från hål =) Vilket var närmst av alla och det gav mig således en vinflaska att ta med hem.

Jag och J har anmält oss till Stadiumgolfen, vilket är en matchtävling som pågår under säsongen. Vi har blivit lottade mot ett par på Landeryd. Det lutar åt att matchen blir av under första veckan i juni. Så nu är det dags att komma igång. Jag har bokat en tid hos PROn Linda på Landeryd den 28/5, får se om det eller dem två rundorna jag har inbokade imorgon och på onsdag kan vända trenden...

1 kommentar: