torsdag 20 augusti 2009

Semestern är över

Så var semestern slut. Har iofs varit tillbaka i Linkan i två veckor, men första veckan gick åt till att återanpassa sig efter semestern. Hade hellre varit ledig några veckor till, men 4 veckor i sommar är ju ändå rätt bra. Jag har haft en kanon semester med segling, skog, kust, strand, golf, lite mer segling och avslutat med Madonna på Ullevi. En toppensommar helt enkelt.

Blött på Madonnas koncert

Förutom golfen... =( Som ni kan se till höger så går mitt handikapp helt åt fel håll.. Men jag har bestämt mig för att rapportera varje runda jag gör så att jag får ett mer rättvisande handikapp i slutändan. Har spelat riktigt dåligt, men jag var och träffade PROn Linda i tisdags igen och jag tror att hon lyckades få mig på rätt väg. Jag tänkte spela en runda imorgonbitti för att se att det är på rätt väg inför Obans fjärde deltävling på söndag. Jag har ju en hel del att bevisa där. Måste ju ta mig ifrån sistaplatsen iaf..

Jag tänkte att jag skulle ta tag i min träning nu igen, men det är svårt när man inte har något mål. Så jag måste komma på vad jag ska träna till. Har lite att välja på egentligen, men det är inget som är så nära i tid.

Jag lyckades iaf ta mig ut på en runda ikväll, och oj va tungt det gick. När jag sprang där längs ån så försökte jag komma på undanflykter till varför det inte kändes så bra. Här är listan:
  1. Lämnade blod i fredags
  2. Motvind
  3. Sovit för lite
  4. Åt en macka precis innan jag började, vilken satt i halsen hela rundan
  5. Tränat för lite...
Det var kanske punkt 5 som hade störst betydelse...

Måste bara få hylla Usain Bolt! Fan som han sprang, både på 100 och 200 meter. Helt sjukt! Det är ju över 37,5 km/h....

-----------------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Lugn jogg:5,83 km6:02 min/km80%

1 kommentar:

  1. Hihi jag känner igen det där med att hitta anledningar till varför träningen gått dåligt. Man vill liksom in i det sista förneka att det är punkt fem som spökar. Rolig man är...

    SvaraRadera