tisdag 25 augusti 2009

Kvällsjogg

Har haft en skön eftermiddag/kväll idag. Jag mötte upp min kompis L på stan för att ha med som smakråd när jag sprang runt på lite hemliga ärenden på stan. Vi hade som alltid skoj när vi sprang mellan butikerna. Efter allt springande blev det sushi på Wasabi på Storgatan, mycket gott. De som har butiken är så himla söta. Det är en sann familjerestaurang, med en hemtrevlig känsla. Vi avrundade det hela med en smaskig morotskaka som min kära sambo bakade häromdagen. Den var fortfarande lika god =) Det märks att man blir äldre, det blev mycket prat om bröllop och barn som verkar poppa upp här och var, sånt pratade man ju aldrig om förr...

Sen jogg...

L lämnade lägenheten kring 21 och efter en stund framför TVn kom jag på att jag kände för att jogga lite. Så upp och hoppa, på med kläder och ut i mörkret på tomma gator och stigar. Det var riktigt skönt att springa ikväll. Det kändes bra mycket bättre än i torsdags, vilket var skönt.

Jag har också kommit på att jag ska börja köra hundredpushups igen, får se om jag kommer hela vägen den här gången... Börjar på vecka 4, så får vi se.

Det var kul att det gick bra för damerna i EM ikväll! Heja Sverige!

Nu väntar duschen!

-----------------------------------------------------
Träningsresultat:

DistansPaceMedelpuls
Lugn jogg:4,88 km5:41 min/km78%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar