tisdag 2 februari 2010

Invägning och intervaller

Gårdagens invägning gick som väntat inte så bra... Det blev +1,0%! Hårt, men jag var ner -0,5% innan helgen. Så nu blir det att bita ihop och komma igen. Lojs får njuta av ännu en bjudmiddag, men det lär bli sista gången!

Helgen i Kristiansand var riktigt skoj. Vi spelade en massa kort och åt massa god norsk mat. Vi blev bland annat bjudna på pinnekjøtt, brunost och lax (inte samtidigt). Smaskens! Det var en riktigt lång resa dit och hem, och vädret, snöoväder, gjorde det inte lättare.

Fullriggaren Sørlandet

Vi fick även chansen att komma ombord på Sørlandet, där vår värdinna jobbar som lättmatros. Skeppet låg väl inplastat för vintern, så det var svårt att få grepp om hur hon ser ut om sommaren, men hon var väldigt fin. Vore häftigt att segla med en större råseglare på en längre tur nån gång.

Idag blev det ännu ett intervallpass med Anders. Det var riktigt tufft idag. 5x400m på 80 s stod på schemat, men det gick inte att springa så fort för mig idag. Det blev som bäst 90 s tror jag. Jag får nog skylla på vinterunderlaget som gjorde det svårt att skjuta ifrån ordentligt, men det hade nog varit svårt ändå. Det var iaf skönt att komma ut på en runda. Sen var det en bonus att Lojs hade lagat god middag till mig när jag kom hem.

Jag funderar på att hitta några millopp till våren/sommaren, så att jag får ett konkret mål att jobba mot. Någon som vet ett bra lopp kring Linköping? Vore gött att ta sig ner mot 45 på milen, men först ska jag ta 48, som också låter lite svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar